dimecres, 4 de gener del 2012

La Tipografia al Surrealisme


El surrealisme,  es un moviment artístic i literari que es  forma a França en la década dels  anys 20, extensió del Dadaísme, ja que tenen la mateixa base formativa, amb la diferencia que el surrealisme busca trobar la realitat de una forma personal, es a dir, vol  expresar la realitat de una forma clara, minimalista, i pretenía comunicar directament sense adornos ni floritures típiques de l’Art Nouvou.

En aquest sentit es produiren canvis importants en la tipografía fins  llavors existents, deixant pas a la tipografía denominada sans serif (sense serifa, de pal sec), de traç gruixut, funcional y utilitzant figures geomètriques.
Entre les més conegudes i utilitzades a la época trobem:La Goudy, Gill Sans, Futura.

Goudy y Dwiggins van ser dos dels  tipógrafes més reconeguts en aquesta revolució tipogràfica del surrealisme als anys 20, amb connnotacions del constructivisme i del dadaísme, allunyant-se de les tendencies del Art Nouveau i optant més per la comunicació que per  l’adorno.

Trencaven amb les formes de la naturalessa per donar pas a línees de major intensitat geométrica i emocional utilitzant diagonals, posicionant els textes de forma geometrica per cridar la atenció en la comunicació del missatge.

Com exemple de imatges de aquest  moviment  tipogràfic surrealiste, podem observar els següents cartells:


Riccobaldi, “Fiat Rampa”, Litografía (1928)
 
Hohlwein, “Fruhling in Weisbaden”, Litografía (1930)

Josef Mueller-Brockman, “Der Rosenkavalier”, Offset (1950)






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada